Besök av Lovisa och Malin

Igår morse åkte Malin och Lovisa hem efter en weekend på besök. Som allt roligt så gick det väldigt fort och det känns lite tomt sen vi har haft besök två helger i rad och i det senare fallet även saker över hela rummet (kommentaren "titta, golvet!" på söndagen säger ju en hel del!)

Hela resan bokades ganska sent, på mån- eller tisdagen fick vi det glada beskedet att det som varit på gång ett tag nu äntligen skulle bli av, ankomsten var satt till klockan 10.40pm på fredagen! arbetsveckan blev en lång väntan men när fredagen äntligen kom så fick Richard och Martina beskedet om att Lovisa hade blivit magsjuk. :( beslutet från lovisas sida blev uppenbarligen att följa med ändå och framåt midnatt när vi till slut sågs var det mesta över, även om aptiten fortfarande var försvunnen vilket gjorde våra uppdukade grönsaker och chips med dipp mindre intressanta än vad avsikten var! dessutom fick vi en uppskattad present; två kilo lösviktsgodis från hummelsta och en chokladkalender!
madrassen som nätt och jämnt fick plats på golvet förblev tom den natten då lovisa sov på soffan i "loungen" nära toan och malin insisterade att få sova med oss i sängen sen en mus givit sig tillkänns i vårt rum, förmodligen på jakt efter chipssmulor och annat gott.

Dagen efter spenderade vi på regent och oxford street där shopping var huvudmålet. efter en god frukost åkte vi in med tuben och började med att gå in i vad som såg ut att vara ett alphus och visade sig vara en stor och fin butik med många våningar och allt man kan tänka sig. eftersom 75% av sällskapen var tjejer så blev det naturligt att åka till womens floor och med tanke på lovisas fortfarande oroliga mage och richards obefintliga chans att hitta något till sig själv så satte de sig båda ner medan energisprutrorna m&m Malin och Martina sprang runt med ansiktsutryck lika barns på julafton.
När Richard och Lovisa till slut bestämde sig för att leta upp de båda så hade de hamnat vid Acne (roligt nog) där Malin precis hade hittat en klänning till ett jättebra pris 470 (inte kronor utan) pund! vi stannade i ca 20 min medan Malin desperat försökte komma på en affärsidé som skulle göra henne till mångmiljonär på stubben.

Efter det var vi hungriga och tänkte ta en tidig lunch så vi gick mot martinas butik Riess vilken ligger omringad av restaurager med mat från världens alla hörn. en italiensk restaurang blev destinationen och vi efteråt kände vi oss nöjda som fortfarande hade mycket tid kvar tills vi kollade på klockan och insåg att den redan var tre! vi kom då överens om att gå till primark och sa "vi ses här om 35min" innan vi skildes åt in bland folkmassan, värme och en butik som otroligt nog var värdig att tävla med vårt rum hemma om priset som stökigast i london. resulatet blev iallafall bra och alla hittade något att köpa.

På kvällen hade vi bestämt att vi skulle gå ut och efter middagen hemma åkte vi till Amika som vi redan har besökt en gång. vi hamnade i vip-rummet där en 4liters vodkaflaska circulerade men det var inte så roligt som vi hade hoppats och inte ens dansörskan i en bur i taket lyckades locka oss att stanna. vi tog en taxi hem ganska tidigt och la oss och sov direkt hemma.

Hela lördagen var vi i det nya shoppingcentret "white city" som var gigantsikt, modernt och sjukt häftigt. det var högt i tak, helt vitt, jättemycket folk utan att det kändes alltför jobbigt och butikernas "ansikten" var många gånger värda att stanna och beundra. (inte minst timberland som enligt richard- som skriver- var bäst). efter lunchen delade vi upp oss i två duor, återigen M&M och Lovisa och Richard och ägnade resten av dagen åt effektiv shopping.
Innan vi åkte hem hann vi gå på toa (ett ställe som inte brukar vara alltför smickrande att prata om). men tillochmed den platsen var modernt inredd och ett besök i White City är verkligen en rekommendation från vår sida!

På kvällen hade vi tänkt åka till Hilton hotel och gå på Sky-bar men den var stängd och vi tog tunnelbanan hem istället. Där slutade denna weekend för mig(richard) som gick upp 7 dagen efter för att jobba!

Tack för en jättemysig och trevligt weekend som kändes som en liten semester för oss också! vi ses snart igen :)

senare kommer bilder upp också!